تاثیر آزمایشگاهی مالاتیون بر فعالیت های گلوتاتیون-اس-ترانسفراز و استوکولینستراز

دسته بندي : علوم پایه » زیست شناسی
توضیحات:
مقاله ترجمه شده با عنوان تاثیر آزمایشگاهی مالاتیون بر فعالیت های گلوتاتیون-اس-ترانسفراز و استوکولینستراز در بافت های مختلف موش های نوزاد، در قالب فایل word و در حجم 6 صفحه، همراه با pdf اصل مقاله انگلیسی.
 

عنوان لاتین مقاله:
In vivo Effects of Malathion on Glutathione-S-Transferase and Acetylcholinesterase Activities in Various Tissues of Neonatal Rats

سال چاپ: 2003
محل انتشار: 
Turk J Zool

ترجمه چکیده: 
بر طبق گزارش ها، گلوتاتیون-اس-ترانسفراز (GST)، نقش مهمی در مسمویت زدایی ترکیبات شیمیایی متعددی از قبیل حشره کش ها ایفا می کند. حشره کش های اُورگانوفسفات (ماده آلی دارای فسفات) بازدارندگان قوی استوکولینستراز هستند. مطالعه حاضر به منظور ارزیابی اثرات آزمایشگاهی حشره کش آلی فسفات دار مالاتیون بر فعالیت گلوتاتیون-اس-ترانسفراز و استوکولینستراز و همچنین سطوح پروتئین اندام های مختلف موش های نوزاد انجام گرفته است. فعالیت گلوتاتیون-اس-ترانسفراز تقریبا به میزان دو برابر در موش های مونث بزرگسال که مالاتیون دریافت کرده بودند، افزایش یافت؛ در حالیکه فعالیت استوکولینستراز کمتر از بیست درصد در کبد گروه کنترل با کاهش مواجه شد. همینطور، فعالیت گلوتاتیون-اس-ترانسفراز کبد و قلب (به ترتیب، 0.14 و 0.035 U/mg protein) تقریبا به میزان دو برابر در موش های نوزاد افزایش پیدا کرد، اما کاهش فعالیت گلوتاتیون-اس-ترانسفراز در بخش مغز مشاهده شد. فعالیت استوکولینستراز در کبد، مغز، کلیه و ریه در مقایسه با گروه کنترل کاهش چشمگیر و معناداری را نشان داد. هیچ تغییر قابل توجهی در محتوای پروتئین حاصل نیامد. در پایان، پیشنهاد می شود که مالاتیون اثرات بیوشیمیایی بر موش ها دارد.
دسته بندی: علوم پایه » زیست شناسی

تعداد مشاهده: 16902 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pdf.docx

تعداد صفحات: 6

حجم فایل:331 کیلوبایت

 قیمت: 39,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    بصورت فایل word قابل ویرایش و فایل pdf